Thank you for (not) smoking

Idag, på bussen hem från Djursholm, så tittade jag ner i en bil som stod brevid. Där sitter en gubbjävel och röker i bilen! Brevid honom satt en kille, som jag antog var hans son, i kanske 16-17 års åldern.

Jag tycker det är så hemskt ofräscht att röka i bilen, eller inomhus överhuvudtaget. Okej, jag röker, visst. Klart man, ibland när det är kallt ute eller dåligt väder, skulle vilja röka EN cigg inomhus. Men det gör man ju inte! Hur mysigt är det när det luktar fimp i hela huset/bilen. Blä!

Men det värsta var faktiskt att han inte satt själv i bilen (och nej, killen brevid rökte inte). Jag vågar inte ens röka när jag står i en busskur. Känns hemskt respektlöst att röka bland folk, som man inte vet om de är rökare eller inte. Dessutom kanske folk som faktiskt röker inte heller uppskattar att få rök uppblåst i näsan på dem.

Slutsatts? Fimpa röken(iaf i bilen, inomhus och när du är i folksamlingar). Behåll glöden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0